Müskinn interjú II.
2018. május 14. írta: MajorRéka

Müskinn interjú II.

24131744_1486317544808678_3218168103443084980_o.png

Sziládi Noémivel és Tóth Eszterrel, a Müskinn márka  tervezőivel találkoztam A Gólyában. Beszélgettünk a budapesti közösségről, a gyártásról, marketingről és általában arról, hogy milyen szinte a semmiből sikeres márkát alapítani. Második rész.

MR: Mik számotokra az alkotói munka folyamatai? Vannak leosztott feladatok kettőtök között vagy mennyire vontok be ismerősöket a szakmában?

TE: Van, amikor bevonódnak, ismerősöket akkor keresünk ha van új projekt vagy feladat olyan aspektusokkal amikhez nem értünk. A munkamegosztás úgy indult, hogy hárman kezdtük, mi Noémivel ketten voltunk a tervezők, mi csináltuk a grafikai munkákat, illetve a kivitelezést is. Zsófit a management részébe vettük be. Amikor ő ősszel elment, akkor volt egy nagyobb váltás, hogy szét kell osztani egymás között a feladatokat. Én csinálom a gyártást, gyártásvezetést. A tervezést nagyjából közösen csináljuk, Noémi pedig a kommunikációt, kapcsolattartást, management részét. A marketing az, amihez egyikünk sem ért, de próbáljuk kitanulni. Fontos a munkamegosztás, különben ha ugyanazt csinálnánk nem jutnánk semmivel előre.

MR: A marketingről szólva, többször is csináltatok már kisebb kampányokat (karácsonyi kalendárium, valentin napi minikollekció), ezek hogyan férnek bele az egyébként akár feszes munkarendbe?

TE: Ez annyira nem szokta megváltoztatni. A karácsonyi kalendáriumra nagyon felkészültünk, sok minden is volt gyártva és odafigyeltünk, hogy ne olyan táskát tegyünk ki amit hosszú idő megcsinálni. A kampányokkal még nem volt probléma, hogy elúsznánk miattuk.

MR: Mennyire tudjátok stabilan tartani a márkát, nem nőtt még túl titeket?

TE: Kezdjük már érezni, de most, hogy a gyártás megoldódott, hogy van valaki akivel már stabilan együtt dolgozunk nagyon sokat segít. Teljesen más lenne ha ez nem lenne. Folyamatosan reagálunk a dolgokra, valahogy mindig jól kijön.

muskinn06.jpg

MR: Mesélted, hogy az elején az eladás része először ismerősök és megrendelés alapján működött és csak később kezdtetek el akár kiállítóhelyeken, más üzletekben árusítani. Most pedig saját üzletetek is lesz, hogyan alakult ez a folyamat?

TE: Ismerősökön keresztül kezdődött aztán megcsináltuk az első kollekciónkat, és akkor már tudatosan reklámoztuk is magunkat. Több megrendelésünk is volt és írtunk is boltoknak is és boltok is elkezdtek keresni minket. Boltokkal néha nehéz együttműködni, ők is ugye rátesznek az árra százalékot, így ebből a szempontból a saját bolt a legjobb opció. Azokon a helyeken ahol jól mennek a táskák szeretnénk bennmaradni. Emellett online értékesítünk még, amit még annyira nem sikerült felfuttatnunk, még sose hirdettük.

SzN: A webshop egy ilyen keresztünk, az elmúlt két évben nem készült el teljesen, nem akartuk addig hirdetni amíg nem vagyunk 100%-ig megelégedve vele. Ettől függetlenül van, hogy beesnek onnan is megrendelések.

MR: Szeretnétek nemzetközileg is terjeszkedni?

TE: Célunk, de még nem dolgoztunk ki rá stratégiát. A bolton volt jelenleg a hangsúly de nagyon jó, hogy lesz most egy bázisunk és tudunk majd terjeszkedni. Az online értékesítést is fel tudjuk pörgetni. A következő kollekciónkról sokat várunk, hogy akár külföldön is tudjuk terjeszteni. Annyira sok a feladat, hogy a külföldre terjeszkedés még nem fért be az időnkbe, erre kb. kellene mégegy ember.

SzN: Vannak külfödi megrendelések, de mivel a honlap nem volt kész teljesen ezért nem nagyon hirdettük magunkat külföldre. Nagy százalékban az itteni boltokban is külföldiek veszik a dolgainkat. Volt néhány nemzetközi megjelenésünk különböző platformokon, de nem tudjuk hogyan lehetne “terjeszkedni”. Sajtóanyagot szoktunk küldeni, de nehéz elérni, hogy írjanak rólad. Ahol leginkább elérnek minket, az az Instagram. Az egész kommunikációnkat próbáljuk két nyelven folytatni, de az Instagramot főként angolul használjuk, angolul is hashtageljuk és sok külföldi követőnk is van. Ez egy olyan felület ahol külföldiek is megtalálnak minket. Én is Instagramon látom a legtöbb információt, látok valamit, bekövetem és nagyon könnyű tájékozódni arról, hogy ki mit csinál.

SzN: Sokkal közvetlenebb kommunikációs forma. Főleg az sztorik óta, amit nagyon sokan néznek és látjuk is, hogy sok mindenkihez ténylegesen eljut. Jól lehet így infókat csepegtetni, vagy például, hogy marad egy táskánk és nem kell-e valakinek kicsit olcsóbban. Erre is nagyon jó és közben a feed is ad egy image-t a márkáról

TE: Közvetlenebb is, szeretnénk hogy ismerjenek az emberek minket. A Müskinn csak egy márka legyen hanem látszódjon, hogy emberek vannak mögötte.

muskinn05.jpg

MR: mennyire törekedtek arra, hogy a hazai divatiparba “betagozódjatok”, vagy akár a design terminál, designhét alkalmaihoz igazodjatok, hogy az általuk megteremtett kvázi-ünnepekhez igazodjatok?

SzN: Ez szerintem fontos. Amennyire kicsi a hazai divatipar, valamilyen szinten jó jelen lenni, de nem akarunk benne lenni a sűrűjében. A designhét alkalmán, művészeti programokon részt szoktunk venni, szeretjük is. Van olyan, hogy valaki megkedvel minket és sokat segít nekünk, idén például az Ajándék Terminálban is voltunk.Vannak jó kezdeményezések, amik alkalmával szerencsére már gondolnak ránk, ez pedig egy nagyon jó érzés.

MR: Ha jól tudom a kollekcióitokat nem a divatipar ütemei, szezonjai szerint készítitek.

TE: Nem. Ez elején törekedtünk arra, hogy egy évben legyen két kollekciónk de rájöttünk, hogy ez rengeteg munka és nem is tudjuk őket felfuttatni. Nincs például idő kiküldeni sajtóanyagot. Ezek lettek most fontosak számunkra, megtudtuk, hogyan működik az ipar. Jelenleg évi egy kollaboráció és kisebb projektek, egy-egy új modell amire rámegyünk.

MR: Az új darabok ötletei hogyan jönnek? Nem fér bele egy kollabba?

TE: Ez egyáltalán nincsen így megtervezve. Sokszor van, hogy jön egy megkeresés, vagy nekünk csak úgy eszünkbe jut, hogy kéne mondjuk egy övtáska, mert nyár van és elkészítjük.

SzN: Így született a transparent kollekció is, hogy volt egy csomó darab és csináltunk belőle egy kollekciót, meg fotózást. Így, hogy ketten vagyunk nehéz nagyon szervezetten működni, ezen egyre többet dolgozunk, de ha valami újdonság van, azt megmutatjuk.

MR: Van olyan, hogy magatoknak csináltok valamit?

TE: Ritkán van, hogy konkrétan magunknak csinálunk táskát. Inkább olyan akad, hogy marad valami és megtartjuk.

Képek forrása és a Müskinn hivatalos weboldala: muskinn.com, Instagram: @muskinn_budapest

A bejegyzés trackback címe:

https://dizi.blog.hu/api/trackback/id/tr2013916360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.